آموزش نحوه بکاپ گرفتن از هاست Cpanel

بکاپ گرفتن از هاست cpanel

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

بکاپ گرفتن از هاست cpanel برای مدیران وب سایت ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. به خصوص در مواقعی که مشکلاتی در سرور به وجود می آید، در اختیار داشتن بک آپ (Backup) یا نسخه پشتیبان از وب سایت و اطلاعات موجود در آن، می تواند در بازیابی اطلاعات از دست رفته بسیار مفید باشد.

در این مطلب قصد داریم آموزش گرفتن نسخه پشتیبان کامل در سیپنل (Cpanel) را ارائه کنیم تا شما بتوانید از وب سایت خود یک نسخه پشتیبان کامل تهیه کرده تا در صورت لزوم و یا ایجاد مشکل بر روی وب سایت تان آن را بازیابی کنید.

در این آموزش نحوه تهیه نسخه پشتیبان در کنترل پنل Cpanel آموزش داده شده است و چنانچه شما از میزبانی وب ویندوز و کنترل پنل پلسک استفاده می کنید به آموزش نحوه گرفتن بک آپ در پلسک مراجعه نمایید.

مراحل بکاپ گرفتن از هاست Cpanel

برای این که بتوانید از هاست سیپنل cpanel خود بک آپ گیری کنید، باید مراحلی را در سیپنل خود اجرا نمایید تا بتوانید فرایند گرفتن بکاپ را کامل کنید. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا برای شرایط بحرانی، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان داشته باشید.

۱- ابتدا وارد هاست Cpanel خود شوید.

۲- از منوی Files بر روی Backup کلیک کنید تا صفحه بک آپ باز گردد.

بک آپ گیری از cpanel

 

۳- سپس برای دریافت یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود بر روی Download a Full Website Backup کلیک کرده تا به صفحه بعدی بروید.

گرفتن بکاپ از cpanel

 

نکته! در صورتی که نیاز دارید تنها از بخشی از هاست مانند دیتابیس و یا Home Directory خود بک آپ تهیه کنید بر روی نام آنها که در ادامه صفحه نوشته شده است کپی کنید.

۴- حال پس از باز شدن صفحهFull Backup، ابتدا ایمیل خود را در بخش Email Address وارد کرده و سپس بر روی Generate Backup کلیک کنید.

پس از کلیک بر رویGenerate Backup، سیپنل شروع به گرفتن یک نسخه پشتیبان کامل از هاست شما کرده و بعد از اتمام آن یک ایمیل مبنی بر اتمام بک آپ برای شما ارسال خواهد شد.

نکته! چنانچه نمی‌خواهید سیپنل برای شما ایمیلی ارسال کند، گزینه Do not send email notification of backup completion را انتخاب نمایید.

نحوه گرفتن بکاپ از cpanel

 

پس از کلیک بر روی Generate Backup صفحه‌ای همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد که به معنای شروع مراحل دریافت بک آپ است و در این لحظه شما می‌توانید از سیپنل خارج شده و پس از مدتی برای دانلود بک آپ خود مراجعه نمایید.

گرفتن نسخه پشتیبان از سیپنل

۵- پس از دریافت ایمیل، به صفحه Download a Full Website Backup برگشته و بر روی بک آپ ایجاد شده کلیک کنید تا دانلود آن شروع شود.

backup گیری از cpanel

 

پس از دانلود، شما یک بک آپ کامل از وب سایت خود خواهید داشت. امیدواریم از آموزش بکاپ گرفتن از هاست Cpanel  استفاده لازم را برده باشید.

منبع: آذرآنلاین

 

دیدگاه بگذارید

avatar