فروش از طریق بازار اینترنتی

طراحی سایت مارکت پلیس با استفاده از سیستم اختصاصی

طراحی سایت مارکت پلیس

طراحی سایت مارکت پلیس (Market Place) به عنوان یک مدل کسب و کار اینترنتی جدید جایگاه خود را در کشورمان باز کرده و طرفداران زیادی دارد. در مارکت پلیس هم مانند فروشگاه اینترنتی محصولاتی جهت فروش آنلاین عرضه می شود. اما تفاوت هایی بین سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی وجود دارد. مارکت پلیس (Market Place) برخلاف فروشگاه اینترنتی، یک بازار اینترنتی متشکل از چندین فروشنده (تأمین کننده) است که در بستری نرم افزاری به نام مارکت پلیس، محصولات خود را در فضایی رقابتی در معرض انتخاب و خرید توسط خریداران قرار می دهند.طراحی سایت مارکت پلیس به گونه ای است که به عنوان یک بستر اینترنتی در آن نیازی به خرید یا انبار نمودن حجم بزرگی از محصولات وجود ندارد و این تأمین کنندگان هستند که محصولات را تأمین، انبار و در صورت فروش ارسال می کنند.

مارکت پلیس چیست؟

یک بازار اینترنتی آنلاین یا یک بازار الکترونیکی است که یک وب سایت به عنوان واسطه بین مشتریان و شرکت ها یا افرادی که در بخش های B2B و B2C محصولات و خدمات ارائه می دهند قرار می گیرد. صاحبان این بازار اینترنتی معمولا هیچ کالا یا خدماتی را ارائه نمی دهند. بلکه وظیفه آنها فراهم کردن بستری است که شرکت کنندگان یا فروشندگان در بازار، در آن با یکدیگر و خریداران تعامل داشته باشند.

” نحوه کار مارکت پلیس به این صورت است که یک پنل یا فروشگاه اینترنتی با کمترین هزینه در اختیار فروشنده (تأمین کننده) قرار می گیرد. فروشنده کالای خود را در گروه های کالایی تعریف شده وارد می کند، پس از تأیید نهایی توسط مدیر مارکت پلیس، کالا در سایت مارکت پلیس نمایش داده می شود تا خریداری شود. محصول فروخته شده نیز توسط فروشنده ارسال می گردد. بنابراین سایت مارکت پلیس (Market Place) یک واسطه نرم افزاری ما بین فروشندگان و انبوه خریداران است. “

نحوه کار مارکت پلیس

ثبت نام و تأیید فروشنده

این سنگ بنای یک بازار اینترنتی است که یک فروشنده در فروشگاه شما ثبت نام می کند. در زمان ثبت نام، بررسی اسناد اصالت فروشنده که اثبات هویت تجاری فروشندگان است، ضروری است. مدیر می تواند پس از تأیید اعتبار اسناد اثبات هویت فروشندگان، حساب فروشنده را تأیید کند. یک فروشنده فقط پس از تأیید مدیر برای فروش آنلاین می تواند به داشبورد فروشنده دسترسی داشته باشد.

بارگذاری محصول

به عنوان یک فروشنده ثبت نام کرده و و پس از تأیید توسط مدیر، وارد سیستم می شوید، می توانید محصولات خود را در سیستم و با استفاده از قابلیت های آن در فروشگاه خود بارگذاری کنید. محصولات وارد شده برای تأیید توسط مدیر و تا زمان تأیید شدن در وضعیت «در انتظار تأیید»، برای فروشنده نمایش داده می شوند. پس از تأیید توسط مدیر، محصولات در صفحه فروشگاه فروشنده نمایش داده می شود.

تأیید محصولات

پس از آن که توسط فروشنده، محصولات با موفقیت بارگذاری، آنها در دسترس مدیر قرار می گیرند. مدیر در پنل خود محصولات را برای تأیید یا رد مورد بررسی قرار می دهد. محصولاتی که تأیید شده اند بلافاصله در سایت قرار گرفته و برای خرید در دسترس خریداران هستند.
مدیر می تواند اطلاعات محصول را تغییر دهد، قبل از فعال سازی محصول را پیش نمایش کند، محصولات را به صورت انبوه تأیید کند یا حتی محصولی را رد کند.

خرید از سایت

مارکت پلیس یا همان بازار اینترنتی مانند یک فروشگاه تجارت الکترونیک به نظر می رسد و کلیه ویژگی های موجود در یک فروشگاه استاندارد تجارت الکترونیکی را دارد. مارکت پلیس، قابلیت پرداخت مهمان، خرید COD، اعتبار سنجی، تبلیغات، کد تخفیف و دروازه پرداخت فراهم را می کند. سفارشات ایجاد شده برای اقلام مختلف، از چندین فروشنده به طور خودکار در سیستم توزیع می شوند.

تحویل محصول

سیستم، مراحل ارسال سفارش را کنترل می کند و پیام های چند مرحله ای را به مشتری، خریدار و مدیر ارسال می کند. این سیستم همچنین سیاست بازگشت محصول برای تحویل به پست را پشتیبانی می کند. پس از تحویل، خریدار برای رتبه بندی محصول و فروشنده، پیام هایی دریافت می کند. این پیام ها به منظور به اشتراک گذاری تجربه خرید و میزان رضایت از فروشنده جهت آگاهی دیگر خریداران ارسال می شود.

مدیریت برگشت

در این سیستم برای بازپرداخت وجه محصول عودت داده شده به حساب خریدار از طریق همان فروشنده برنامه ریزی شده است. با بازگشت محصول، آن را به عنوان ایراد، از طرف خریدار یا فروشنده طبقه بندی می کنند. در این حالت، یا یا کالای جایگزین به انتخاب خریدار به او ارسال می شود یا وجه آن به خریدار بازپرداخت می شود.

پنل فروشنده

داشبورد فروشنده اصلی ترین ابزاری است که به یک فروشنده کمک می کند تا فعالیت های خود را با تجارتی که در بازار دارد مدیریت کند. او می تواند مشخصات و روش پرداخت خود، مدیریت محصولات، مدیریت موجودی، سفارشات، بازپرداخت ها، کمیسیون ها و تمام فعالیت های خود را با استفاده از پنل خود مدیریت کند.

مزایای طراحی سایت مارکت پلیس

خرید و فروش امن و آسان

افزایش مشتری

افزایش درآمد

مدیریت آسان

ایجاد شعبه فروشگاه اینترنتی

ایجاد تنوع محصولات

تقویت سئو

ایجاد تنوع قیمت

آیا آماده راه اندازی بازار اینترنتی آنلاین برای خود هستید؟

طراحی سایت مارکت پلیس در شرکت داده تجارت با استفاده از سیستم اختصاصی «کاواک» انجام می شود.