استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ چگونه است؟ – قسمت اول

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

آیا برای اتفاقات مهم و بزرگ در سال ۲۰۱۹ آماده اید؟ در این مطلب در مورد موضوع مهم سئو در سال ۲۰۱۹ صحبت خواهیم کرد. حتما تا به حال هزاران بار شنیده اید که سئو همواره در حال تغییر است.
مسلما علت آن را نیز می دانید؛ موتورهای جست و جو هر روز الگوریتم های خود را ارتقاء می دهند تا کیفیت پروسه جست و جو را بهبود بخشند. و در همین حین متخصصان سئو به دنبال راهکارهایی برای سازگاری با این تغییرات هستند، هم بزرگ هم کوچک.
سوالی که مطرح است این است که آیا سئو نسبت به آنچه که سال گذشته بود تغییر کرده است؟ بله صد در صد تغییر کرده است. با اینکه بسیاری از روش ها هنوز مورد استفاده قرار می گیرند، اما برخی دیگر از روش ها به خوبی قبل نیستند، و شما می بایست روش های جدید زیادی به کارنامه خود اضافه کنید. آیا آماده اید که در دنیای ارتقای موتورهای جست و جو به روز شوید؟
پس بیایید با کله وارد اطلاعات شویم!

۱- تحقیقات و بهینه سازی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به کاربران کمک می کنند که سایت شما را پیدا کنند. آنها یک هدف ساده دارند، و همین کافیست تا آن را به یک بخش کاملا ضروری برای سئو تبدیل کند. موقعیت رتبه بندی سایت شما برای کلمات کلیدی، و توانایی به دست آوردن موقعیت بالاتر برای کلمات کلیدی رقابتی هر چه بیشتر، مواردی هستند که میزان تاثیرگذاری کمپین سئو شما را نشان می دهد. به همین خاطر است که سئو در این قسمت شروع می شود. آیا کلمات کلیدی باید با کلمات جستجو شده کاربران تطابق داشته باشند؟
البته می تواند موثر باشد، ولی الزامی نیست.
الگوریتم گوگل در پیدا کردن کلمات مشابه و هم معنی، و مدل های مختلف کلمات، بسیار خوب عمل می کند، و هر روز نیز کارش بهتر می شود. شما نباید در انتخاب کلمات کلیدی خیلی آزادانه عمل کنید در غیر این صورت آنها بی مصرف خواهند بود.
حالا سوال بعدی این است: چه نوع کلماتی برای سایت شما بهترین هستند و چرا؟ کلمات کلیدی متوسط و عبارت های چند کلمه ای کوتاه (Mid- & Long-Tail). طول کلمات کلیدی بر اساس پیچیدگی و میزان کلمات استفاده شده اندازه گیری می شود. کلمات کلیدی «یک کلمه ای» همیشه کوتاه هستند و از آنجایی که به ندرت مقصود جستجوی کاربر را به دست می آورند، عموما برای بهینه سازی خوب نیستند. برای مثال اگر سایت تان را نسبت به کلمه «دندانپزشک» بهینه سازی کنید، نه تنها به احتمال زیاد موفق به کسب رتبه نخواهید شد، بلکه برای جستجوهای با تفاوت های جزئی نامرئی خواهید بود.
شما باید آن تفاوت های جزئی را در کلمات کلیدی خود پیدا کنید. به جای «دندانپزشک» کلمه «کلینیک دندانپزشک» یا «چطور دندانپزشک شویم» بنویسید. ابزارهای سئو می توانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی را به وفور برای سایت تان پیدا کنید. می توانید از ابزار WebCEO’s Keyword Suggestions بهره مند شوید.

زمان زیادی طول می کشد تا از رتبه رقیبان خود در کلمات کلیدی پیشی بگیرید. چه بسا ممکن است هیچگاه این اتفاق نیفتد. زمانی که هر چه تلاش می کنید افاقه نمی کند و شرایط نا امید کننده به نظر می رسد، ضرر نمی کنید اگر یک کار جدید امتحان کنید.

کلمات کلیدی متفاوت پیدا کنید!

سایت Competitor Rankings by Keyword report نشان خواهند داد که رتبه شما در مقایسه با رتبه رقیب تان برای هر کلمه کلیدی چگونه است …. و کلمات کلیدی پیشنهادی همیشه هستند تا در جستجو به شما کمک کنند.

با حجم جستجوی بالا

آیا ستون «حجم جستجو» برای کلمات کلیدی پیشنهادی را در عکس بالا دیده اید؟ این قسمت نشان می دهد که یک جستجو چندین بار در ماه گذشته انجام شده است. جستجوهای بیشتر برابر کاربران احتمالی بیشتر است.
زمانی که نسبت به کلمات کلیدی که انتخاب کردید مطمئن شدید، مرحله بعد این است که این کلمات را در سایت خود قرار دهید. بخش هایی که باید کلمات کلیدی در آنها قرار گیرند عبارتند از؛
۱- آدرس های URL صفحه
۲- عنوان های صفحه
۳- توضیحات متا صفحه
۴- محتوای موجود در صفحه
۵- اسم فایل تصاویر و ویژگی های جایگزین
۶- متن های پایه برای لینک ها (هم داخلی و هم در سایت های دیگر) که به صفحات سایت شما اشاره می کنند.
به یاد داشته باشید که استفاده نادرست از کلمات کلیدی تمام تلاش تان در زمینه سئو را هیچ خواهد کرد. اگر متوجه شدید که کارهای زیر را انجام می دهید، برای اصلاح صدمات وارده آماده شوید:

۱- انباشت کلمات کلیدی: یعنی استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای خود تا جایی که دیگر شکل طبیعی نداشته باشد – برای مثال، تکرار بیش از حد کلمات مشابه یا فقط نوشتن مخلوطی از کلمات کلیدی.

۲- تکه تکه کردن کلمات کلیدی: اگر چندین صفحه از سایت خود را با کلمات کلیدی مشابه بهینه سازی کنید، ممکن است برای موتورهای جستحو دشوار باشد که آنها را به درستی رتبه بندی کند (آنطور که شما می خواهید رتبه بندی شوند).

۲- مسیریابی سایت

چه کارهایی انجام داده اید تا تجربه کاربری خوبی را در سایت خود ایجاد کنید؟ آیا حداقل، گشت و گذار در سایت را برای کاربران آسان کرده اید؟ مسیریابی سایت بر روی سئو از آنچه شما ممکن است فکر کنید تاثیر بسیار زیادی دارد. این مسأله مهم است چون موارد زیر را امکان پذیر می کند:
۱- کاربران اغلب محتوایی که نیاز دارند پیدا می کنند. اهداف جستجوی کابر را برآورده کنید.
۲- موتورهای جستجو در سایت شما می خزند. صفحات شما رتبه گذاری می شوند و در جستجوها مشاهده می شوند.
همانطور که می بینید، سایت شما به هیچ وجه بدون این مزایا نمی تواند دوام پیدا کند. پس چطور می توانید مانع از دست رفتن آنها شوید؟ تنها لازم است که مطمئن شوید سایت تان هر آنچه که برای سهولت بخشیدن به شکار محتوا نیاز است، را دارد.

ساختار سایت کارامد

دسته بندی محتوا از کارهای متداول استاندارد برای طراحی سایت ها است. صفحه اول به صفحه های دسته بندی راه دارد که آن نیز به صفحه هایی راه دارند که شامل مهمترین محتوای شما هستند. این ساختار را می توان مثل یک درخت تصور کرد.

اگر کار عاقلانه و درست را انجام داده اید و یک ساختار کارآمد مانند تصویر بالا طراحی کرده اید، مرحله بعد این است که به سئو قدرتمندتری تبدیلش کنید. چطور؟
۱- از متن های لنگر (Anchor Text) همراه با کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار به صفحات لینک شده کمک می کند تا کلمات کلیدی ای که استفاده می کنید رتبه بندی کند.
۲- صفحات بی سرپرست نداشته باشید. صفحه بی سرپرست به هر صفحه ای در سایت شما گفته می شود که هیچ صفحه ی دیگری در سایت شما به آن لینک نشده است. کاربران و موتورهای جستجوی مشابه هم برای پیدا کردن این صفحات با مشکل مواجه خواهند شد و رتبه خوبی نخواهد داشت.
۳- صفحات بن بست نداشته باشید. یک صفحه ی بن بست صفحه ای است که به صفحات دیگر لینک نمی شود و نخواهد توانست از مأخذ عبور کند یا به صفحات دیگر کمک کند تا رتبه بالاتری بدست آورد.
۴- لینک های داخلی را nofollow نکنید. کاربران می توانند بر روی هر لینکی که می بینند کلیک کنند، ولی این موضوع برای موتورهای جستجو صدق نمی کند. آنها نمی توانند بر روی لینک هایی که nofollow مارک شده اند «کلیک» کنند. اگر این کار را بر روی لینک های خارجی انجام دهید ایرادی ندارد، ولی نباید برای لینک های داخلی انجام شود: صفحات لینک شده خزیده نخواهند شد و به آنها رتبه داده نمی شود.

نوار مسیریابی (نوار منوی سایت)

نوار مسیریابی شما لینک هایی دارد که به تمام صفحات مهم سایت تان اشاره می کند. اغلب بالای صفحه قرار می گیرد. گاهی معمول است که در سمت چپ قرار می گیرد، ولی این گزینه برای گوشی های همراه زیاد مناسب نیست.

نوار فوتر

کاملا شبیه نوار مسیریابی است، با این تفاوت که در پایین صفحه قرار دارد. توجه داشته باشید که این موضوع با اسکرول، بی نهایت تناقض دارد: اگر محتوای بیشتری در حال ظاهر شدن باشد، نوار را از دید بیرونن می زند. این ممکن است برای شما مشکل ساز باشد چنانچه واقعا قصد دارید کاربران بر روی لینک های موجود در فوتر کلیک کنند.

قسمت جستجوی سایت

یک ابزار الزامی برای همه وب سایت هایی که محتوای زیادی برای جستجو کردن دارند. موتورهای جستجو خود به تنهایی نمی توانند از جعبه های جستجو استفاده کنند، اما صد در صد می توانند به عنوان یک مزیت برای تجربه کاربری از آن تصدیق کنند.

منبع: www.searchenginejournal.com
مترجم: ندا نیانور

دیدگاه بگذارید

avatar