آیا هزینه کم یا قیمت ارزان، ملاک خوبی برای طراحی سایت است؟!

طراحی سایت با هزینه کم یا قیمت ارزان

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

هزینه کم یا قیمت ارزان برای همه کسانی که به تازگی قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند و هم چنین کسانی که برای کسب و کار فعلی خود می خواهند سفارش طراحی وب سایت بدهند، اولین و مهم ترین عامل در تصمیم گیری شان است. بدیهی است که همه دوست دارند در ابتدای کار، هزینه ها را کاهش و یا آن را به نحو مطلوبی مدیریت کنند.

طراحی سایت ارزان قیمت، طراحی سایت با کم ترین قیمت، و یا حتی طراحی سایت رایگان، تبلیغاتی هستند که در سطحی گسترده توسط برخی شرکت های طراح سایت منتشر شده اند و دقیقا هم این دو گروه ذکر شده در بالا را به عنوان مخاطب هدف در نظر گرفته اند. البته این پیام های تبلیغاتی هم در نوع خود برای این افراد بسیار وسوسه انگیز، جذاب و اغواگر است. چون دقیقا روی مهم ترین و اصلی ترین دغدغه و نگرانی مخاطب دست گذاشته اند؛ قیمت.

بیایید کمی عمیق تر و دقیق تر به مسأله نگاه کنیم. اگر دغدغه شما به عنوان کسی که به تازگی می خواهد وارد تجارت الکترونیک یعنی کسب و کار اینترنتی بشود، و تنهاترین و بزرگ ترین مشکلش مسأله قیمت است و هیچ هدف و برنامه ای برای کسب نتیجه از حضور در اینترنت ندارد و صرفا می خواهد وب سایتی برای خود داشته باشد، برای این افراد همان سایت ارزان قیمت و شاید هم رایگان، گزینه خوبی می تواند باشد. کسی که هیچ نوع آگاهی و دانشی نسبت به تجارت الکترونیک ندارد و تمایلی هم به دانستن ندارد و صرفا سایتی می خواهد برای نمایش و … هزینه کم یا قیمت ارزان وب سایت جزو اولویت هایش نیست. مسلم است برای شخصی با چنین دیدگاهی که هیچ نیازی احساس نمی کند یک سایت ارزان یا رایگان بهترین پیشنهاد می تواند باشد.

اما اگر شما جزو این گروه نیستید و هدف تان از راه اندازی کسب و کار اینترنتی، افزایش فروش و کسب سود است، قطعا مسأله فرق خواهد کرد. در اینجا ممکن است سوالی مطرح شود که، اگر هدف از راه اندازی کسب و کار اینترنتی کسب سود و … باشد، آیا برای طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی، و … هزینه های بالایی باید صرف نمود؟ آیا طراحی یک سایت با قیمت های بالا برای کسب نتیجه ضروری است؟ پاسخ قطعا خیر است.

همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، مدیریت هزینه ها جزو اولویت های هر کسب و کاری است. به ویژه اگر در ابتدای راه باشید این مسأله وزن بیشتری در تصمیم گیری ها خواهد داشت. پیش از آنکه در خصوص سفارش طراحی وب سایت براساس معیار قیمت یا ارزان بودن و … تصمیم بگیرید، اول باید از فضایی که قصد ورود به آن دارید درک و شناخت درستی داشته باشید و به الزامات آن آگاهی پیدا کنید. باید از معیارها و استانداردهای یک وب سایت خوب مطلع باشید تا گرفتار برخی تبلیغات اغواکننده نشوید. در این صورت بهتر می توانید در خصوص میزان بودجه برای طراحی سایت اقدام کنید.

پیشنهاد مقاله: تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی چیست؟

طراحی سایت ارزان قیمت

الزامات ورود به تجارت الکترونیک چیست؟

ورود به دنیای تجارت الکترونیک الزاماتی دارد. بدون آگاهی نسبت به آنها نمی توانید در مسیر درستی قرار بگیرید. با کمی مطالعه و یا کسب مشاوره از یک شرکت طراح سایت حرفه ای و با سابقه فعالیت خوب می توانید به آگاهی و دانش لازم دست پیدا کنید.

مواردی که آگاهی نسبت به آنها می تواند دید وسیعی در مورد مسیر پیش رو و استراتژی رسیدن به هدف برای شما بدهد را به طور خلاصه می توان به صورت زیر عنوان کرد:

– نوع نرم افزار مورد استفاده

– امکانات وب سایت از نظر نرم افزاری

– گرافیک و زیبایی

– میزان هاست مورد نیاز

– دامنه ای که سایت بر روی آن منتشر خواهد شد

– تولید محتوا اعم از محتوای متنی برای معرفی خود و محصولات و …، عکس، فیلم و …

– سئو و بهینه سازی سایت و محتوا برای موتورهای جستجو

– پشتیبانی شرکت طراح سایت

– تبلیغات اینترنتی

پیشنهاد مقاله: تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی چیست؟

طراحی سایت وردپرسی با اختصاصی چه تفاوتی دارد؟

می بینیم با وجود موارد بزرگ و اساسی و صدها نکته ریز و درشت دیگر که هر یک عاملی تأثیر گذار در قیمت طراحی سایت و دیگر هزینه های مربوط به تجارت الکترونیک است، نمی توان با طراحی سایت ارزان یا رایگان و با اویت قراردادن مسأله هزینه کم یا قیمت ارزان وب سایت انتظار رسیدن به موفقیت های چشمگیر را داشت.

برخی از معایب طراحی سایت با هزینه کم یا قیمت ارزان

– تجربه کاربری ضعیف

– طراحی ضعیف گرافیکی

– ویژگی ها و امکانات محدود

– کیفیت پایین سایت

– پشتیبانی ضعیف

– عدم رعایت زمانبندی

چیزی که بسیار واضح و روشن است خروجی بد و نامطلوب طراحی سایت ارزان است. زیرا یک سایت با هزینه کم یا قیمت ارزان بسیاری از مولفه ها و قابلیت های نرم افزاری و گرافیکی سایت حرفه ای را نخواهد داشت. حتی ممکن است به دلیل عدم کسب نتیجه از سایت های بی کیفیت و ضعیف، مجبور به صرف هزینه مجدد برای طراحی یک سایت حرفه ای و خوب باشید. و این یعنی این که عملا یک سایت ارزان قیمت، بسیار گران تر از سایت حرفه ای برای تان تمام خواهد شد.

نفی طراحی سایت با هزینه کم یا قیمت ارزان به معنی اقدام به طراحی سایت گران قیمت نیست. در اینجا نکته ای که نباید از آن غافل بود و از قضا بسیار هم مهم و حیاتی است، مسأله «نیاز» است. یعنی این «نیاز» کسب و است که تعیین می کند شما برای طراحی سایت چقدر باید هزینه کنید. این نیاز هم باید از طریق «تحلیل نیاز» و توسط شرکت طراح سایت انجام گیرد.

بدین ترتیب، نتیجه نیازسنجی و تحلیل نیاز ممکن است طراحی یک سایت با قیمت پایین را برای کسب و کار شما تجویز کند آن هم با امکانات نرم افزاری که به نیازهای شما پاسخ دهد. شاید نتیجه تحلیل نیاز، طراحی سایت اختصاصی با قیمت بالا و شاید هم طراحی یک سایت با قیمت متوسط و مناسب برای کسب و کارتان باشد.

نتیجه

جان کلام این است که اقدام به طراحی سایت براساس معیار قیمت و به بهانه مدیریت هزینه ها بدون نیازسنجی و تحلیل نیاز، و بدون شناخت الزامات تجارت الکترونیک، چیزی جز هدر رفت منابع مالی نخواهد بود.
آیا به دنبال طراجی یک سایت متناسب با نیاز کسب و کار خود هستید؟ یک گفتگو و مشاوره با ما داشته باشید تا درست ترین تصمیم را برای آینده تجاری خود اتخاذ کنید.

مجتبی حافظ زاده

دیدگاه بگذارید

avatar