فرایند طراحی سایت چگونه است؟

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

فرایند طراحی سایت موضوعی است که در آن جنبه های مختلفی از یک وب سایت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. فرایندی که موضوعاتی از قبل از طراحی سایت گرفته تا حین طراحی و پس از راه اندازی وب سایت را در بر می گیرد. به طور کلی فرایند طراحی سایت خیلی بیشتر از جنبه های فنی آن مانند برنامه نویسی، ایجاد قالب و طرح جدید برای وب سایت را شامل می شود. به همین دلیل برنامه ریزی برای تمامی جنبه های فرآیند طراحی سایت موفق و سودآور باید وجود داشته باشد. اولین گام در برنامه ریزی برای فرایند طراحی وب سایت این است که هدف شما از ساخت وب سایت چیست؟
آیا می خواهید یک وب سایت در زمینه فروش محصولات، ارائه دهنده خدمات، ساخت یک برند و یا ارائه دهنده یک وب سایت کاربردی آنلاین داشته باشید؟ هنگامی که هدف اصلی وب سایت خود را مشخص کردید می توانید در چهارچوب و اهداف مشخص شده فعالیت نمایید.

فرآیند طراحی سایت در داده تجارت

طراحی سایت شامل عملیات مختلفی است که قبل از اقدام به ایجاد سایت شروع می شود و حتی پس از پیاده سازی و تحویل سایت به مشتری نیز ادامه دارد. فرآیند طراحی سایت در شرکت داده تجارت بدین صورت است که ابتدا قبل از هر چیزی باید یک جلسه مشاوره بین طراح سایت و مشتری صورت می گیرد و موضوع و نیازهای سایت مطرح می شود تا درباره چگونگی طراحی سایت تصمیماتی گرفته شود و هزینه طراحی سایت نیز تعیین گردد.
پس از آن کارشناس محتوا اقدام به ارائه مشاوره و آموزش به مشتری جهت تهیه و تولید محتوای مورد نیاز در بخش های مختلف سایت اعم از محصولات، خدمات، معرفی شرکت، اطلاعات گرافیک و … نموده و فایل های و فولدر مرتب شده را در اختیار مشتری قرار می دهد.
پس از آن، و براساس محتوای دریافتی و تحلیل های صورت گرفته قبلی، طراح برای ایجاد سایت برنامه ریزی کرده و طرحی را برای آن آماده می کند، در طی این فرآیند گرافیست وظیفه طراحی بخش های گرافیکی سایت – در صورت لزوم – و جنبه بصری آن را بر عهده دارد و از طرفی دیگر برنامه نویس به کدنویسی سایت می پردازد.
تمام این بخش ها در نهایت با ورود اطلاعات در قسمت های مختلف، در کنار یکدیگر چیده شده و یک وب سایت استاندارد و حرفه ای ایجاد می گردد. پس از این مرحله، وب سایت طراحی شده آزمایش شده و خطاهای احتمالی، قبل از تحویل به مشتری رفع می گردد تا وب سایت طراحی شده بدون نقص تحویل گردد.
اما این پایان کار نیست، فرآیند طراحی سایت در اینجا به پایان نمی رسد، بلکه شرکت داده تجارت، پس از انجام کار نیز سایت را پشتیبانی خواهد کرد و در صورت بروز هرگونه مشکل به حل آن می پردازد.
فراموش نکنید که پس از تحویل گرفتن وب سایت، کار شما تازه آغاز شده است. صفحات وب سایت را باید به روز رسانی نمایید و محتوای جدید داخل صفحات قرار دهید تا بتوانید در کسب و کار خود به موفقیت دست یابید. با استراتژی های کوتاه مدت مانند هزینه تبلیغات و … این انتظار را نداشته باشید که به سود دهی بلند مدت دست یابید.
طراحی سایت باید کاربرپسند باشد و حداقل قابل استفاده برای بازدیدکنندگان سایت باشد. وجود نقشه سایت می تواند کاربران و بازدید کنندگان سایت را راهنمایی کند و محیطی ساده را برایشان فراهم آورد. برای افزایش ترافیک سایت می توانید از سئو سایت یا بهینه سازی موتور جستجو استفاده نمایید که با صرف هزینه زیاد و زمان طولانی، در دراز مدت به اهداف خود دست می یابید.

web-desgin
اهمیت نیاز به طراحی سایت

امروزه هر شرکت، سازمان یا فردی در عرصه کسب و کار و بازار آنلاین می بایست دارای یک وب سایت خوب باشد تا بتواند فضای گسترده تری برای معرفی خود داشته باشد. اما هر نوع سایتی به موفقیت شما کمک نخواهد کرد بلکه وب سایتی می تواند به خوبی تمام ویژگی ها، شخصیت و هویت شما و کالا و خدماتتان را به نمایش بگذارد که به خوبی نیز طراحی و ساخته شده باشد.
در رقابت جهانی که میان میلیون ها وب سایت برقرار است، تنها وب سایتی جایگاه و رتبه بالاتری کسب خواهد کرد که با توجه به رعایت کامل نکات فنی و تخصصی طراحی و بهینه سازی شده باشد و به سادگی بتواند تعداد بیشتری از کاربران را به خود جذب نماید.

از ترکیب استراتژی های بازاریابی استفاده کنید

از تمامی استراتژی های بازاریابی مانند سئو، جوامع مجازی، طراحی گرافیکی و … در کنار هم بهره ببرید. اگر تنها روی سئو کار کنید و اهمیتی به جوامع مجازی و طراحی سایت تان ندهید ممکن است در نتایج گوگل رتبه های بالایی داشته باشید اما به هیچ وجه نمی توانید فروش خوبی داشته باشید. بازدید کننده های زیادی خواهید داشت اما برای تبدیل بازدید کننده به خریدار نیاز به طراحی گرافیکی و خوب دارید، در کنار اینها نیاز به جمع کردن طرفدار و علاقه مند نیز خواهید داشت که بهترین راه برای به دست آوردنش استفاده از جوامع مجازی مانند فیس بوک است.
در حالی که طراحی یک صفحه وب را انجام می دهید باید در ذهن داشته باشید از چه روش هایی استفاده خواهید کرد تا ترافیک خوبی در وب سایت تان ایجاد کنید. می توانید از بنرهای تبلیغاتی و یا سایر تبلیغات استفاده کنید همچنین می توانید از SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو برای ایجاد ترافیک رایگان بهره ببرید و در رتبه بندی سایت تان نتایج خوبی ببینید. رسانه های اجتماعی نیز می تواند یک ابزار عالی برای ادغام استراتژی های تان باشد و برای به انجام رساندن اهداف سایت شما کمک زیادی انجام دهند.

دیدگاه بگذارید

avatar